تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین امکان تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی در کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد؟ تصادف دو دستگاه خودرو پراید، سه مصدوم برجای گذاشت دستگیری عاملان قتل جوان شرور پس از سه هفته آیا ادارات استان قم فردا دوشنبه (۱۸ تیر ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا قاتلان استخدام شده، ‌قاتلان سریالی هستند؟ حکم قصاص برای مامور پلیس صادر شد | شلیک مرگبار به متهم فراری نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین جنایت تکان‌دهنده با رویای مهاجرت از کشور ربودن زن جوان به بهانه ازدواج در تهران پلمب دو سالن زیبایی بدلیل تداخل پزشکی در مشهد(۱۷تیر ۱۴۰۳) مجازات حبس برای قاچاقچیان عروس دشت‌های ایران آیا ادارات استان یزد پنجشنبه‌ها تعطیل است؟ ۸۳ فقره سرقت از مجتمع‌های مسکونی در غرب مشهد رمزگشایی شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کشف ۳۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی متخلف در مشهد نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می‌شود؟ اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگار ابتدایی و استثنایی ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات دستگیری اعضای باند لیلا در لانه سیاه توسط پلیس مشهد + عکس طوفان گرد و خاک در ۱۲ استان کشور (۱۷ تیر ۱۴۰۳) کارت ورود به جلسه مرحله دوم آزمون سراسری توزیع شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین

  • کد خبر: ۲۳۷۹۱۹
  • ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
نمک دریا دارای ناخالصی‌های سرطان‌زاست| آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین
مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: با وجود توصیه‌های علمی و بهداشتی مبنی بر مصرف نمک یددار تصفیه‌شده، هنوز عده‌ای بر این باورند که نمک دریا و نمک‌های رنگی برای بدن مفید است.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالعظیم بهفر با اشاره به جلوگیری از برداشت غیرمجاز نمک از دریاچه مهارلو اظهار کرد: این موضوع به واحد‌های تولیدی اعلام و هماهنگی‌های لازم توسط معاونت غذا و داروی فارس با دادستانی این استان به منظور کنترل برداشت غیرمجاز از دریاچه و تشکیل پرونده تخلفات واحد‌های تولیدی پیگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه نمک خوراکی ـ چه به صورت استخراج‌شده از معادن سنگ نمک و چه به صورت استخراج‌شده از آب دریا ـ دارای ناخالصی‌های فراوانی است، افزود: ناخالصی‌ها از لحاظ ایجاد عوارض نامطلوب و مسمومیت در بدن انسان اهمیت دارند و یکی از عوامل مؤثر در مرگ و میر ناشی از مصرف مواد غذایی ناسالم، باقیمانده سموم و فلزات سنگین است.

آلودگی نمک‌های رنگی و سنتی به فلزات سنگین

مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بر اساس نمونه‌برداری گسترده از نمک‌های رنگی و سنتی مشخص شد صد درصد این نمک‌ها آلوده به فلزات سنگین هستند که برای سلامتی به شدت مضر است.

نمک دریا ناخالصی‌های سرطان‌زا دارد

وی خاطرنشان کرد: با وجود توصیه‌های علمی و بهداشتی مبنی بر مصرف نمک یددار تصفیه شده هنوز عده‌ای بر این باورند که نمک دریا و نمک‌های رنگی برای بدن مفید است. نمک دریا در اصل به نمک حاصل از تبخیر آب دریا گفته می‌شود در صورتی‌که اینها نمک‌هایی هستند که تصفیه نشده و دارای انواع ناخالصی‌ها از جمله فلزات سنگین است که خطر سرطان زایی آنها به اثبات رسیده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->